Sidor

tisdag 22 mars 2011

Sommarens och höstens kursansökningar

Jag gjorde det! Jag kom ihåg att söka höstens kurser innan sista ansökningsdag gått ut!
Nej men seriöst har jag brukat söka "extrakurserna" efter att ansökningsdatumet gått ut, vilket inte gjort så mycket då det är just extrakurser och inte något som min framtid står och faller med. Men i torsdags kom jag att tänka på att det kanske finns några intressanta sommarkurser att läsa samtidigt som man sommarjobbar, och när jag gick in och kollade hittade jag såklart en massa intressant... ansökningsdatumet gick ut i tisdags men jag sökte 4 stycken i alla fall;
*Vittnespsykologi 7,5 p
*Introduktion till Kriminilogi 7,5 p
*Ungdomssociologi 7,5 p
*Huliganism som fenomen 7,5 p
Efteråt sökte jag alltså även lite kurser inför hösten, även om jag inte tror att jag kommer att orka -eller vilja- hålla samma takt då som jag gör den här terminen. Höstens extrakurs-ansökningar ser ut som följer:

*Familje- och föräldraskapspsykologi II 30 p
*Rehabiliteringspedagogik och neuropsykiatriska diagnoser 10 p
*Spädbarnpsykologi 15 p
*Djurs medverkan i vård och socialt arbete 15p
*Att förstå barn och ungdom 15 p
*Sexualiserat våld, prostitution och trafficking 7,5 p
*Neuropsykiatri och kriminalitet 7,5 p
Familje- och föräldraskapspsykologin vill jag absolut läsa då jag ju läser del 1-kursen det här läsåret. Rehabiliteringspedagogiken lät också väldigt intressant... man får se vad man kommer in på, och bestämma sig då helt enkelt. 15 april är sista ansökningsdag till höstens kurser, men jag varnar alla som tänker gå in och kolla - det är helt omöjligt att låta bli att söka fler kurser än man hinner med att läsa! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...