Sidor

tisdag 9 november 2010

Just nu är det lite svårt att hinna med bloggen för det är fruktansvärt mycket annat att göra, både i de ordinarie studierna och i min distanskurs i Familje- och Föräldraskapspsykologi.

På Socionomprogrammet läser vi just nu 14 p Forskningsmetodik, delkurs/moment ett (kvantitativa forskningsmetoder) är avklarad och vi är mitt uppe i delkurs två, Kvalitativa forskningsmetoder. Extremt stressig kurs! Vi ska genomföra en kvalitativ intervju-undersökning med tillhörande rapport på 2 veckor. Tre dagar efter det ska en hemtenta in. Jag undrar hur de har tänkt att man ska hinna med detta?

I psykologikursen har vi precis läst klart det första momentet som var en översiktskurs i psykologiämnet, roligt nog skrev jag ett VG på den tentan i söndags! Nu börjar delkurs två, vilket består av 7,5 p Utvecklingspsykologi. Jag har läst lite utvecklingspsykologi tidigare, i en liten psykologikurs på socionomutbildningen, men denna kurs kommer att bli mycket mer utförlig och avancerad. Som kurslitteratur har vi boken "The Development of Children", en stor och tung bok som kostar 1300:- ny! Helt galet, som tur var kunde jag fjärrlåna den från ett bibliotek i Sundsvall för den fanns inte ens på Universitetsbiblioteket i Stockholm, utan det var bara 4 bibliotek i hela landet som hade boken.

Jag har i alla fall flera blogginlägg planerade i huvudet, sedan får vi se när jag får tid att sätta det på pränt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...