Sidor

onsdag 4 maj 2011

Terminens sista kurs!

I måndags lämnade vi in våra hemtentor i kursen "Socialt arbete för personer med funktionsnedsättning". De skulle omfatta 10-12 sidor vilket jag tyckte lät väldigt mycket först, men som jag på slutet kände inte räckte till. Hemtentan gick ut på att vi fick komma på ett eget "problem" eller situation inom arbetet med människor med funktionsnedsättningar, som kan väcka känslor/tveksamhet/funderingar och så vidare, och sedan analysera situationen utifrån lagar, etik och olika teorier. Problemet var enligt mig att det var så fruktansvärt mycket som skulle in att det var omöjligt att göra klart ett perspektiv ordentligt innan man var tvungen att gå över till nästa.

När jag på söndagen hade tre sidor kvar att skriva fick jag den vanliga "hjälp-skriver-jag-om-rätt-saker-eller-har-jag-missuppfattat-hela-uppgiften?"-paniken och satt mest och läste det jag redan skrivit, läste tentainstruktionerna, läste det jag skrivit, bläddrade lite planlöst i kurslitteraturen, läste tentainstruktionerna.... ja ni förstår. Till slut skrev jag i alla fall klart den men jag har fortfarande inte en aning om jag förstått det hela rätt. Jag producerade i alla fall 12 sidor text med mycket referenser i!

Mitt valda "problemområde", utvecklingsstörning och föräldraskap, var hur som helst jätteintressant att fördjupa sig inom och jag kommer att blogga en hel del om det framöver tror jag...

Nu ska jag åka in till skolan för att ha kursstart i terminens sista kurs; Socialt arbete för äldre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...