Sidor

fredag 25 maj 2012

Parkteatern i sommar!




Förra sommaren upptäckte jag Parkteatern, Stadsteaterns satsning på gratis utomhusföreställningar i Stockholms stads parker! Vi var då ett par stycken som gick och såg Jonas Gardells föreställning Trafikplats Glädjen, och jag blev helt fascinerad över att man kunde gå och se en föreställning helt gratis! Utomhus! Det var sådan mysig stämning.
Därför har jag verkligen sett fram emot tillkännagivandet av årets program, vilket skedde igår. Där kunde man läsa att den 3:e och 4:e juli kl 18.:30 går föreställningen “Mr Tourette 2.0 vad hände sedan?” i Galärparken. Det är Pelle Sandstrak som gör föreställningen, för många känd som författaren till boken "Mr Tourette och jag" (2008) samt föreställningen med samma namn. Nu kommer alltså en uppföljande föreställning!

Tyvärr har jag inte sett den första föreställningen, och jag har inte heller läst hans bok. Men jag såg en föreläsning av honom på UR Play för bara någon vecka sedan, och hans levnadsberättelse är fascinerande! Jag ser verkligen fram emot att se den här föreställningen i sommar. Och jag ska se till att läsa hans bok först.



Här kan man se ett utdrag ur hans föreställning Mr Tourette och jag;











Om tourettes syndrom, Attention



Att leva med tourettes, föreläsning av Pelle Sandstrak, UR Play



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...