Sidor

onsdag 4 april 2012

Sommarjobb 2012


Åh nej, min blogg har blivit totalt försummad av mig den här terminen! Jag lovar bot och bättring, och kan till att börja med rapportera att jag i sommar ska arbeta som biståndshandläggare inom äldreomsorgen på min gamla praktikplats. 9 veckors arbete fick jag, vilket jag är väldigt väldigt glad över!
Samtidigt är jag ganska nervös också... Det är ju det här man har väntat på hela utbildningen; att få komma ut och arbeta själv! Men nu när det är dags tänker jag bara "Oj, är det redan dags!? Hjälp!". Hehe. Vi (jag och de andra två vikarierna) skulle i alla fall få så mycket som två veckors introduktion vilket jag tror är en lyx som är få kommuner förunnat.
Lönen vet jag inte ännu vad jag kommer att få, men den blir nog bra mycket lägre än den lön de i min klass får som arbetar som vikarierande handläggare inne i Stockholm (alla i klassen som jag pratat med har 25.000 i månaden). Det är faktiskt väldigt stora löneskillnader inom Stockholms län har jag förstått, beroende på om det är i innerstaden eller långt utanför stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...