Sidor

lördag 17 december 2011

Gratis böcker!


En sak jag verkligen älskar med Socialhögskolan är att de, när de rensar ut i biblioteket, skänker bort böcker helt gratis! Nästan varje gång jag kommer till skolan har de ställt ut nya böcker på hyllan utanför biblioteket, och även om det visserligen är en hel del gamla avhandlingar från sent 80-tal som kanske inte är så jätteintressanta, brukar jag alltid hitta några guldkorn. I går fick jag exempelvis med mig "Anställningsförhållandet; inledning till den individuella arbetsrätten", "Barn och nätverk", och en bok om objektrelationsteorin kopplat till familjeterapi.
Tidigare har jag hittat massor av kursböcker, exempelvis De nya sociallagarna, Handläggning inom socialtjänsten, Åldrandets socialpsykologi och Civilrätt. Det är hur bra som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...