Sidor

torsdag 3 november 2022

I´m back!

När jag startade den här bloggen pluggade jag fortfarande, och jag hade bara ett barn. Idag har jag fyra barn, och jobbar heltid som LSS-handläggare. Jag har alltså lite mindre tid idag än jag hade då. Ändå har jag den sista tiden gått och tänkt på att jag skulle vilja återuppväcka den här bloggen, för att ha ett forum för att formulera mina tankar och åsikter om socialt arbete idag. 

När jag startade bloggen hade jag mitt engagemang, men inte så mycket erfarenheter. Nu har jag jobbat i tio år och har varit med om en del, och som vanligt har jag otroligt mycket åsikter. 

Under valrörelse slog det mig och några av mina kollegor att yrkesgruppen socionomer varit väldigt tysta. Poliser har kommit till tals i diverse sammanhang, oftast för att kommentera de skjutningar som varit i samhället, och många gånger har socialtjänsten lyfts fram som en viktig aktör i sammanhanget. Jag har dock haft svårt att hitta socionomer som själva deltar i debatten. 

Detta ser jag som en stor brist, eftersom vårt perspektiv är oerhört värdefullt när viktiga samhällsfrågor ska diskuteras. 

Nåja, vi får se hur mycket tid jag kommer lägga på detta, men jag gillar att skriva så jag hoppas bara att jag kommer ha tiden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...