Sidor

söndag 29 augusti 2010

Kursstart imorgon

Psykologi(om)tentan i onsdags gick jättebra - tror jag! Det är fruktansvärt irriterande att (eventuellt) behöva vänta i 3 hela veckor på att få veta resultatet... men det var 5 frågor med 5 poäng per varje - godkäntgränsen var 10 poäng. Det räckte alltså med 2 poäng per fråga för att bli godkänd och det känner jag att jag måste ha klarat. Jag hade läst på väldigt mycket men det är så jobbigt med salstentor, för vid en viss tidpunkt blir det inte kunskapen som blir begränsande utan snarare antalet muskler i handleden. Kort sagt - jag orkar faktiskt inte skriva hur mycket text som helst under så kort tid så till slut ger jag upp och lämnar in trots att jag vet mycket mer om ämnet. Nåja, det var fruktansvärt skönt att ha det överstökat iallafall. Nu ser jag fram emot två kursstarter i morgon:
*Åldrande och funktionshinder 7,5 hp (hör till socionomprogrammet)
*Familje - och föräldraskapspsykologi 30 hp (distanskurs på halvfart)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...